Podpora dalšího vzdělávání osob zajišťujících veřejný pořádek, ochranu života a zdraví občanů Jihomoravského kraje
RPVC AJAK - pobočka Institut celoživotního vzdělávání na základě Smlouvy o realizaci grantového projektu v rámci globálního grantu Podpora nabídky dalšího vzdělávání v Jihomoravském kraji Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost spolufinancovaného ze státního rozpočtu ČR a ESF č. CZ.1.07/3.2.04/03.0056 realizuje od 1.3. 2012 projekt:
"Podpora dalšího vzdělávání osob zajišťujícíh veřejný pořádek, ochranu života a zdraví občanů Jihomoravského kraje"
Projekt si klade za cíl podpořit nabídku dalšího vzdělávání a to především osobám, jenž zajišťují veřejný pořádek, ochranu života a zdraví občanů Jihomoravského kraje.
Konkrétním cílem projektu je vytvoření vzdělávacího programu, který bude zahrnovat 10 modulů, včetně metodik a studijních opor, které budou po pilotním ověření sloužit k dalšímu vzdělávání v oblasti manažerských dovedností, zvýšení znalostí v oblasti ICT a pro lektory i lektorských dovedností.
V rámci projektu bude vytvořeno 10 modulů vzdělávacího programu, metodiky a studijní opory k těmto modulům. Program bude zaměřen na zvýšení kompetencí, a to v oblastech:
Manažerských dovedností (8 modulů)
- osobnost manažera
- efektivní komunikace
- firemní kultura
- prezentační nástroje a jejich využívání
- time management
- vedení lidí
- týmová spolupráce
- motivace a hodnocení pracovního výkonu
Lektorských dovedností (1 modul) a znalostí v oblasti ICT (1 modul)
Cílovými skupinami, které se budou účastnit pilotního ověřování vzdělávacích modulů, jsou zaměstnanci Krajského ředitelství policie ČR JMK, Školního policejního střediska KŘ PČR JMK, Vyšší policejní školy MV v Brně a Městské policie Brno.
1. pilotní ověřování modulu LEKTORSKÉ DOVEDNOSTI
proběhlo v termínu od 16. – 20. 4. 2012. Jednalo se o kurz určený pro zaměstnance Městské policie Brno, Vyšší policejní školy MV Brno, Školícího policejní střediska a Krajského ředitelství JmK.
Konkrétní téma kurzu pro účastníky dalšího vzdělávání bylo zaměřeno na oblast lektorských dovedností. V kurzu se probíraly otázky zaměřené na vlastní osobnost lektora a jeho komunikační dovednosti. Pozornost byla věnována základům psychologie, metodice vzdělávání dospělých a v poslední řadě samotnému hodnocení vzdělávacích aktivit. Současně probíhaly k jednotlivým tématům skupinové diskuse pod vedením lektora kurzu a účastníci probíraná témata zpracovávali do připravených studijních opor za pomoci metodik k projektu. Cílem bylo ověřit funkčnost zpracované metodiky a její schopnost provést účastníky úspěšně celým tématem kurzu.
Průběh kurzu si můžete prohlédnout ve FOTOGALERII.
2. pilotní ověřování modulu FIREMNÍ KULTURA
proběhlo v termínu od 9. – 13. 7. 2012 v prostorách Vyšší policejní školy MV v Brně. Jednalo se o první ze dvou kurzů, který byl určený pro zaměstnance Městské policie Brno.
Konkrétní téma kurzu pro účastníky dalšího vzdělávání bylo zaměřeno na oblast firemní kultury. Probíraly se otázky týkající se základní orientace ve firemní kultuře, klasifikace firemní kultury a zdrojů firemní kultury. Současně k jednotlivým tématům probíhaly skupinové diskuse pod vedením lektora kurzu a účastníci probíraná témata zpracovávali do připravených studijních opor za pomoci metodik. Cílem bylo ověření funkčnosti zpracované metodiky a její schopnost provést účastníky úspěšně celým tématem kurzu.
Průběh kurzu si můžete prohlédnout ve FOTOGALERII
Druhý kurz, určený pro zaměstnance Krajského ředitelství a Školního policejního střediska bude probíhat 23. – 27. 7. 2012 na tomtéž místě
3. pilotní ověřování modulu VEDENÍ LIDÍ
proběhlo v termínech od 15. 10. – 19. 10. 2012 a 22.10.-26.10.2012 v prostorách Vyšší policejní školy MV v Brně.
Konkrétní téma kurzu pro lektory a účastníky dalšího vzdělávání bylo zaměřeno na oblast vedení lidí. V kurzech se probíraly otázky zaměřené na manažerskou komunikaci, delegování a zadávání úkolů, motivační teorii, rozvoj a řízení lidských zdrojů. K jednotlivým tématům probíhaly skupinové diskuse pod vedením lektorů kurzů a účastníci probíraná témata zpracovávali do připravených studijních opor za pomoci metodik k projektu. Cílem bylo ověřit funkčnost zpracované metodiky a její schopnost provést účastníky úspěšně celým tématem kurzu.
Průběh kurzu si můžete prohlédnou ve FOTOGALERII
4. pilotní ověřování modulu MOTIVACE A HODNOCENÍ PRACOVNÍHO VÝKONU
proběhlo v termínech 4. - 8.3.2013 (1. skupina) a 11. - 15.3.2013 (2. skupina) v učebnách Vyšší policejní školy MV v Brně. Účastníci kurzu se učili, jak motivovat podřízené k pracovní činnosti, zadávat úkoly, navazovat vhodné kontakty s podřízenými, hodnotit vykonanou práci u jednotlivců i celého kolektivu . Pod vedením lektorů probíhaly diskuse účastníků, kteří získávané dovednosti zpracovávali písemně a využívali připravené studijní opory.
Cílem bylo ověřit funkčnost zpracované metodiky a její schopnost provést účastníky úspěšně celým tématem kurzu.
Průběh kurzu si můžete prohlédnout ve FOTOGALERII
5. pilotní ověřování modulu TÝMOVÁ SPOLUPRÁCE
proběhlo ve dvou termínech, a to 8. - 12. 7. 2013 (pro KŘP + VPŠ) A 15. - 19. 7. 2013 (pro MP) v prostorách učebny Vyšší policejní školy MV v Brně. Účastníci kurzu se učili, jak důležitá je týmová spolupráce pro pracovníka, organizaci a vedoucího pracovníka, jaké jsou možnosti a limity týmové práce a jaké jsou rozdíly mezi týmovou prací a jinými formami pracovní kooperace. V kurzech se probíraly otázky zaměřené na sestavování týmů, organizace týmové práce a práce s týmem. Pod vedením lektorů probíhaly diskuse účastníků, kteří získávané dovednosti zpracovávali písemně a využívali připravené studijní opory. Cílem bylo ověřit funkčnost zpracované metodiky a její schopnost provést účastníky úspěšně celým tématem kurzu.
Průběh kurzu si můžete prohlédnou ve FOTOGALERII
6. pilotní ověřování modulu ICT
proběhlo v termínu 17. - 25. 10. 2013 (pro pracovníky VPŠ MV v Holešově - pracoviště Brno, pracovníky P ČR KŘP Jmk a pro pracovníky Městské policie Brno) v prostorách učebny Vyšší policejní školy MV v Brně. Účastníci kurzu se učili práci s výpočetní, záznamovou a didaktickou technikou. Seznámili se se základními pravidly bezpečného chování v kyberprostoru, s využíváním programů kancelářského balíku Microsoft Office a s e-learningovým prostředím Moodle. Účastníci kurzu se také seznámili s nejdůležitějšími zásadami úpravy fotografií v grafickém editoru XnView, tedy se vším potřebným pro jakoukoliv prezentaci jejich práce. Cílem bylo ověřit funkčnost zpracované metodiky a její schopnost provést účastníky úspěšně celým tématem kurzu.
Průběh kurzu si můžete prohlédnou ve FOTOGALERII
Závěrečná konference projektu
Dne 15. ledna 2014 se v hotelu Slovan v Brně konala závěrečná konference projektu „Podpora dalšího vzdělávání osob zajišťujících veřejný pořádek, ochranu života a zdraví občanů Jihomoravského kraje“. Na této konferenci se sešli nejen členové projektového týmu, ale mezi pozvanými hosty byli také významní představitelé z řad policejních složek jako např.: plk. Mgr. Bc. Libor Gric – zástupce ředitele Vyšší policejní školy a Střední policejní školy Ministerstva vnitra v Holešově – pracoviště Brno, JUDr. Ing. Jaroslav Přikryl, BA. – ředitel Městské policie Brno, nebo plk. Mgr. Ing. Miloslav Machát - náměstek ředitele krajského ředitelství pro vnější službu.
Přípravy na tuto závěrečnou konferenci započali již v prosinci roku 2013 a to především z toho důvodu, že jedním z cílů bylo celkové zhodnocení projektu, shrnutí dosažených a již před delším časem vytyčených cílů, ale také posouzení ze strany členů projektového týmu a podpořených osob, které byly přítomny, zda projekt přinesl opravu přidanou hodnotu tak, jak bylo na jeho počátku deklarováno.
Členové projektového týmu se jednomyslně shodli, že i přes náročnou a dlouhou práci na zabezpečení realizace projektu, se úsilí vyplatilo a přínos tohoto projektu je značný. Během dvouletého období realizace tohoto projektu byl vytvořen vzdělávací program manažerských a lektorských dovedností, jehož součástí jsou metodiky a studijní opory jednotlivých modulů, které budou v budoucnu všemi zainteresovanými složkami často využívány. Nelze taktéž opomenout fakt, že díky realizaci tohoto projektu došlo k podpoření, resp. proškolení, významného počtu osob z řad Krajského ředitelství policie Jmk, Městské policie Brno a Vyšší policejní školy a Střední policejní školy Ministerstva vnitra v Holešově – pracoviště Brno. Mezi hosty závěrečné konference byly taktéž podpořené osoby projektu, které byly velmi spokojeny jak s moduly, tak i s pilotními ověřeními.
Součástí závěrečné konference bylo také jednání o udržitelnosti projektu, na kterém se členové realizačního týmu vyjádřili o způsobech, návrzích a nápadech, jak tuto udržitelnost realizovat, aby byla co nejvíce efektivní.
UDRŽITELNOST PROJEKTU ÚNOR 2014 - LEDEN 2015
Během výše uvedeného období realizovali partneři projektu celou řadu aktivit vycházejících z realizované činnosti během projektu.
Krajské ředitelství policie JMK realizovalo:
- 5 kurzů Základní odborné přípravy I
- 4 jednodenní kurzy Protikorupčního jednání
- 1 jednodenní kurz Jednání v korupčních situacích
- 4 kurzy Základní odborné přípravy II
Vyšší policejní škola a Střední policejní škola MV v Holešově, pracoviště Brno realizovalo:
- 3 kurzy Kurz komunikační dovednosti pro zaměstnance zabezpečující administrativní činnost
- 8 kurzů Kurz základních lektorských dovedností
Městská policie Brno realizovala:
- 2 kurzy Strážník obecní (městské) policie
- 10 kurzů Zvládání konfliktních situací v profesi strážníka (Efektivní komunikace)
Během realizace těchto kurzů bylo využíváno metodik a studijních opor jednotlivých vzdělávacích modulů vytvořených při realizaci projektu.
Během druhého monitorovacího období byla v rámci udržitelnosti projektu realizována celá řada aktivit. Níže je uvedený výčet realizovaných kurzů, které využívaly materiály vytvořené při realizaci projektu, v kurzech lektorovali také členové realizačního týmu a na přípravě kurzů se organizačně spolupodíleli téměř všichni členové realizačního týmu.
Realizované kurzy:
1. Základní kurz lektorských dovedností v termínu od 5. - 9. října 2015
2. Základní kurz lektorských dovedností v termínu od 2. - 6. listopadu 2015
3. Komunikační dovednosti pro zaměstnance zabezpečující administrativní činnost v termínu od 21. - 25. září 2015
Nahoru